Dodatek pravidel č. 3:

Vylepšení outpostu


PDF ke stažení


Obsah

  1. Stavba budovy
  2. Napájení budovy
  3. Rozebrání budovy
  4. Přehled nejdůležitějších změn

  • Vylepšení outpostu je prováděno pomocí výstavby budov.
  • Funkční budova poskytuje hráčům frakce různé bonusy. Efekt je vždy platný pouze na vlastní členy frakce, nikoliv na spojence a návštěvníky outpostu.
  • Rozhraní pro správu budov outpostu (O.D.IN.) je reprezentováno kovovou tabulí, na kterou se umisťují magnetické panely budov, jež má frakce postavené. Součástí rozhraní je i schránka na suroviny, do kterého se umisťují suroviny použité na stavbu budov a patice pro montáž fúzních článků.
  • Veškeré informace o efektech budov naleznete přímo na rozhraní O.D.IN.
  • Budova musí být napájena Fúzním článkem příslušného typu, aby byla považována za funkční a poskytovala svůj bonus.

Stavba budovy

  • Postavení budovy vyžaduje vždy určitou sadu surovin a čas. Konkrétní počty surovin a doba výstavby jsou vždy uvedeny přímo na panelu budovy.
  • Stavbu budovy zahajuje člen frakce umístěním příslušné sady surovin do schránky na suroviny a připevněním panelu budovy na tabuli. Do příslušného okna parcely je zapsán čas ukončení stavby.
  • Suroviny spotřebované na stavbu jsou nevratné, zůstávají ve schránce na suroviny a budou odebrány při nejbližší návštěvě výrobního organizátora.
  • Vždy je možné stavět pouze jednu budovu naráz.
  • Stavba probíhá bez účasti členů frakce, a to i v případě, že žádný z nich není přítomen v outpostu.
  • Probíhající stavbu nelze sabotovat. Frakce samotná se může rozhodnout výstavbu stornovat a panel sejmout, ale přichází tím o veškeré investované suroviny.
  • Po dokončení budovy – tedy dosažení zapsaného času – je budova považována za hotovou a z rozhraní musí být smazány časové údaje.
    • Budova však není funkční, dokud není napájena fúzním článkem.

Napájení budovy

  • Každá budova outpostu (se dvěma výjimkami: Budova 0_Prachárna a 3_Trezor) musí být napájena fúzním článkem, aby poskytovala svůj bonus.
  • Budova je považována za napájenou, pokud je v patici příslušné k dané parcele namontován fúzní článek odpovídajícího typu. Požadovaný typ napájení je zobrazen na panelu budovy.
  • Parcela může být napájena i pokud na ní není budova. Přirozeně ale v tomto stavu neposkytuje žádný bonus.
  • Fúzní články jsou jako předválečná technologie cenná komodita a jejich počet ve hře je velmi omezen!

Montáž fúzního článku

  • Montáž fúzního článku vyžaduje vždy určitou sadu surovin a čas. Konkrétní počty surovin a doba výstavby jsou vždy uvedeny přímo na rozhraní O.D.IN.
  • Montáž článku zahajuje člen frakce umístěním příslušné sady surovin do schránky na suroviny a zapsáním času ukončení montáže do příslušného okna poblíž patice. Poté provede plné zašroubování rekvizity fúzního článku do patice.
  • Suroviny spotřebované na montáž jsou nevratné, zůstávají ve schránce na suroviny a budou odebrány při nejbližší návštěvě výrobního organizátora.
  • Vždy je možné montovat pouze jeden článek naráz.
  • Montáž článku není vázána na stavbu budovy. Je tedy možné stavět jednu budovu a montovat jeden napájecí článek současně.
  • Montáž probíhá bez účasti členů frakce, a to i v případě, že žádný z nich není přítomen v outpostu.
  • Po dosažení zapsaného času je parcela považována za napájenou, na ní postavená budova začíná fungovat a z rozhraní musí být smazány časové údaje.

Demontáž fúzního článku

  • Demontáž fúzního článku může být provedena kýmkoliv, kdo má k rozhraní přístup. Tedy členy vlastní frakce, ale i kýmkoli jiným, kdo se fyzicky dostane do outpostu a k rozhraní – například útočníky, kteří tak mohou sabotovat budovy napadené frakce.
    • Útočníci či sabotéři smí v rámci jednoho útoku/sabotáže demontovat maximálně dva cizí fúzní články.
  • Demontáž probíhá okamžitě. Budova je odpojena od napájení ihned, jakmile je článek fyzicky vyšroubován z patice.
  • Suroviny použité na montáž se při demontáži nevrací.
  • Pokud je fúzní článek demontován, budova přestává poskytovat svůj bonus, dokud není napájení obnoveno. Pro obnovu funkce je potřeba znovu provést montáž fúzního článku včetně investice surovin a času.
  • Demontáž může proběhnout i v případě, že ještě nebyla dokončena montáž (zrušení/sabotáž montáže) nebo v případě, že na parcele není žádná budova. Suroviny použité na montáž se ani v takovém případě nevrací.
  • Fúzní článek se demontáží vrací do hry a je možné jej znovu použít, odnést, prodat…
    • POZOR, fúzní článek je těžký předmět a při manipulaci s ním tedy platí pravidla pro nošení těžkých předmětů. Je potřeba mít na paměti, že fúzní článek (stejně jako jakýkoliv jiný předmět) nesmí být volně odložen či odhozen a musí být nesen hráčem či umístěn do bedny. 
  • Pro hráče, kteří jsou v momentě demontáže článku uprostřed nějaké činnosti, na kterou má vliv budova (respawn, zotavení, karavana…), platí stav v době zahájení jejich činnosti.
    • Např. pokud jste zahájili zkrácený respawn díky budově Kasárna, váš respawn zůstane zkrácený i v případě, že v jeho průběhu došlo k demontáži příslušného napájecího článku. Karavana, která vyrazila z funkční Obchodní stanice, může dojít do cíle, i pokud Obchodní stanice mezi tím přijde o napájení a pod.
    • Vždy je potřeba si uvědomit, že hráči frakce musí o ztrátě napájení svojí budovy vědět. Např. pokud jste frakci vyřadili Kulometné hnízdo, ale její členové se proti vám stále brání pomocí masivní kulometné palby, musíte být schopni jim to bez porušení RP a vypadnutí z role sdělit, nebo to prostě snést. Tyto situace NEJSOU důvodem k použití rudé stop. V případě sporu konzultujte situaci s organizátory PO UKONČENÍ dané situace.

Rozebrání budovy

  • Frakce se může kdykoliv rozhodnout rozebrat nepotřebnou budovu a uvolnit tak použitou parcelu.
  • Rozebrání budovy je okamžité a provádí se sejmutím příslušného magnetického panelu z tabule. Použité suroviny se v takovém případě nevrací.
  • Rozebrání může provést pouze člen dané frakce, s cizími budovami není možné jakkoli manipulovat.
  • Sabotáž/poškození samotné budovy není možné. Vyřadit budovu z provozu lze demontáží fúzního článku, který ji napájí (viz výše).

Přehled nejdůležitějších změn

Letošní systém je značně upraven oproti předchozím ročníkům, proto pro veterány zdůrazňujeme několik zásadních změn:

  • Stavební parcely a budovy už nejsou rozděleny podle velikostí. Na jakoukoli volnou parcelu lze postavit jakoukoli budovu.
  • Lepší verze budov se nijak nesčítají se slabší verzí stejného efektu. Vždy platí ten nejefektivnější stav. Provozovat současně lepší a horší verzi budovy lze, i když to nenabízí žádné výhody. 
  • Výroba předmětů v hráčských outpostech již neexistuje. Nyní probíhá ve sdílených hubech.
  • Návaznosti budov jsou odstraněny. Každou budovu lze postavit zcela samostatně v jakékoli fázi hry.
  • Unikátní součástky jsou odstraněny. 
  • Funkční budova nyní vyžaduje napájení fúzním článkem.
  • Body prestiže budov jsou odstraněny.
    • Trofeje se stále vyskytují ve hře, ale již nejsou nijak napojeny na systém outpostů. Nyní slouží jako směnitelný předmět a bod zájmu některých NPC či frakcí.
  • Budovy již nemají postihy. Všechny efekty jsou pozitivní.
  • Poškozování budov je odstraněno a sabotáže se nyní provádí pomocí demontáže fúzního článku.
  • Gamebook pro vylepšení outpostů jako samostatná příručka již není a je nahrazen zjednodušeným seznamem budov přímo na rozhraní O.D.IN.